Tilsyn og læreplan

I Tyttebøvsen har vi udarbejdet et pædagogisk grundlag, som vi arbejder ud fra i hverdagen. Den baserer sig på de seks læreplanstemaer:

• Barnets alsidige personlige udvikling
  • Sociale kompetencer
  • Sprog
  • Krop og bevægelse
  • Naturen og naturfænomener
  • Kulturelle udtryksformer og værdier

Læreplanstemaerne er en naturlig del af vores pædagogiske arbejde med børn, og de sikrer, at vi kommer rundt om hele barnets udvikling.

Vi arbejder ud fra iagttagelser af børnene: Vi lytter til dem og tilrettelægger vores arbejde efter, hvad de er optaget af, og hvilke behov de har.

Vi arbejder med projekter og lægger vægt på forberedelsen og processen frem for målet. Vi kan se, at børnenes opmærksomhed skærpes gennem forberedelsen, og de bliver mere åbne og nysgerrige under processen. Når vi fokuserer på processen, giver vi børnene gode rammer for at fordybe sig i det tema, vi er i gang med. På den måde kan børnene udvikle sig og tilegne sig kompetencer i deres eget tempo.

Vi - personalet i Tyttebøvsen - er sammen med jer forældre ansvarlige for børnenes trivsel og udvikling, og derfor er det vigtigt, at vi har en god og tæt dialog med jer. I Tyttebøvsen skal vi gennem vores dialog med hinanden og løbende refleksion over vores pædagogiske praksis turde undres og udfordre hinanden, så vi hele tiden udvikler os og bliver klogere på vores arbejde med børnene.

Styrket læreplan

Med den styrkede læreplan har vi et godt pædagogisk fundament for vores arbejde med børnene her i Tyttebøvsen. I læreplanen beskriver vi de områder, vi lægger særligt vægt på i udviklingen af børnene.

Hvis du er nysgerrig på, hvordan vi arbejder med pædagogik her i Tyttebøvsen, og har lyst til at læse vores læreplan kan du finde den og evaluering af den nedenfor.

Tilsynsrapport

Det er selvfølgelig vigtigt, at de mange gode pædagogiske intentioner bevæger sig fra skrivebord til børneliv. Derfor bliver der hvert år udført et tilsyn med det pædagogiske arbejde. Tilsynet udføres af pædagogiske konsulenter gennem observationer af børnenes hverdag i institutionen og dialoger med personale og forældre.

Du kan se vores tilsynsrapport nederst på siden her.

Hvis du vil vide endnu mere, kan du læse om tilsynskonceptet her. Pædagogisk tilsyn i dag- og fritidstilbud (kk.dk)

Pædagogisk læreplan - Tyttebøvsen_0.pdf

evaluering af LP 2 Tyttebøvsen.pdf